miércoles, 2 de junio de 2010

De passeig


Dilluns passat me'n vaig anar a donar una volta per Barcelona per fer una mica de cames. No tinc cap itinerari previst i vaig caminant sense cap idea fixa. Si tinc previst estar tres hores fora de casa, doncs anem tirant una hora i mitja i després mitja volta i cap a casa. Sense cap pressa.
Doncs vaig reparar en dues coses:
Amb tots els respectes cap el Sr.. Josep Maria Subirats i els que varen escollir-lo a ell perquè ho fes, no m'agrada gens la façana de "La Passió" de la Sagrada Família. Les escultures estan molt bé, els motius també, el treball és monstruós i molt ben fet, ben disposats a la façana....tot collonut. Però...en Gaudí ho hauria volgut així? L'estil és el del Sr. Antoni Gaudí? S'assembla aquesta façana a la que va fer el geni? Jo diria que no. A mi em va fer l'efecte de que aquest estil canta com "una calàndria". M'ho vaig mirar força estona i vaig deduir que m'agradaven molt les escultures però no allí. En hi ha tres que pengen per sobre de l'arcada que em varen fer mal efecte i tot. Hi ha qui diu que a veure si hi ha sort i el AVE la fot a terra i la tornem a fer com deu mana. Home, abans que aixo potser que la deixin com està. Però no fora mala idea.
També vaig notar que hi han moltes senyores grans acompanyades per una persona més jove, normalment sud-americana. I quan dic moltes, parlo de més d'una dotzena en la passejada que vaig fer. Llavors et preguntes el perquè son totes d'aquest col·lectiu i la resposta que se'm va venir al cap va ser que tenien la ventat-ja del idioma i la dificultat d'aquestes joves per trobar un altra feina. Però si és posessin d'acord i fessin vaga, hi haurien un bon grapat de senyores grans que es quedarien sense prendre el sol, el pa del dia, conversa, etc.
Quan vaig tornar a casa, a l'ascensor m'hi vaig trobar un nen negre d'uns deu anys. Em va dir que feia tres setmanes que vivia a l'escala. Mira, la primera persona negre del col·lectiu, vaig pensar. Teníem sud-americans però negres encara no.
Es diu Lucas i és realment simpàtic.

No hay comentarios:

Publicar un comentario