sábado, 21 de mayo de 2011

Bin Laden

Ja sé que no soc una persona d'una excepcional intel·ligència i que hi han moltes coses que se'm poden fer difícils de comprendre donat els meus pocs gambals, però.....algú entén lo del Bin Laden? I si algú ho ha entès bé i ho veu clar...que m'ho podria explicar d'una manera que jo ho pogués entendre?
No hem digueu res de les explicacions oficials que ja me les he llegides totes  i son aquestes, precisament, les que son la causa de la meva confusió.
Algú pot entendre que l'enemic número u del Estats Units, el terrorista més buscat del món, el causant de l'enfonsament de les torres bessones i de no sé quants actes de terrorisme més i amb moltes víctimes nord-americanes, el dia que el troben li foten dos tirs i passades  vint-i-quatre hores ja l'han fotut al mar?
Algú em pot explicar perquè les úniques fotos de Bin Laden mort son trucades?
Algú em pot explicar com és possible que a una persona que ha creat la més important xarxa terrorista del món i per tant és un pou sense fons d'informació importantíssima per desmuntar-ho tot se'l mati sense que pugui dir res?
I de la informació que hi havia a la casa que s'en ha fet?
I de les persones que estaven al seu voltant que potser sabien tan com ell..que s'en sap res?
Jo no ho entenc.
Per altra part crec que tothom estarà d'acord amb mi que lo que ha fet la nació més democràtica del planeta es un autentic assassinat que podríem molt bé catalogar de terrorisme d'Estat ja que ha pres una decisió de fer "justícia" sense justícia. No hi ha hagut cap tipus de judici i s'han posat al mateix nivell de lo que volen combatre.
Ja se sap que el Bin Laden no era precisament un bon xicot, però sembla mot estrany que davant d'una acció com és poder-lo trobar i poder-se vanagloriar davant del món d'aquest fet com solen fer molt sovint els nord-americans a la més petita ocasió després de tants de buscar, s'hagin conformat en eliminar el problema en un sol dia.
No em val allò de que no volem fer-lo màrtir i de que hem d'anar en compte en les possibles represalies. Aixo és dona per fet en totes les circumstancies i està plenament acceptat en tots els casos.
I Al-Qaeda? No és també sospitós els pocs escarafalls que han fet? Sembla estrany el poc soroll que fan davant d'un líder tan carismàtic. Del seu cap i mamella dels calers.
Ja sé que és una bajanada, que és poc creïble i que és segur que és una opinió producte de la fantasia d'un periodista que vol fer un bon guió per una pel·lícula, però jo una mica hi estic d'acord. Vaig llegir una article al diari que deia que a lo millor el Bin Laden no era mort i que s'havia muntat tot aquest xou amb dos raons: la primera donar satisfacció als Estats Units amb la seva mort i acabar el gran problema, i la segona que el propi Bin Laden volia acabar amb tot el "tinglado", fer-se passar per mort i que el deixessin tranquil en els seus últims dies ja que, segons sembla, està molt malalt.
I tots contents. Els uns perquè només faltaria que es morís al llit sense venjança, l'altre perquè s'en va cap a casa tranquil i els de la xarxa perquè renoven la seva estructura.
De pel·lícula, no?
Esperem veure que passa més endavant.



No hay comentarios:

Publicar un comentario