martes, 14 de diciembre de 2010

Wikileaks

Porto ja uns quants dies volent escriure vers alguna de les moltes coses que ens han arribat en les ultimes setmanes, però primer volia conèixer l'opinió que corria pels blogs.
Doncs no he trobat gran cosa.
Potser la culpa és meva perquè no ho he sabut fer bé, però el cert és que m'he quedat un xic decepcionat. He trobat molt futbol, molta crítica genèrica vers els polítics, menjars, anàlisis d'educació, etc., però res vers la crisis del PSC, res vers Wikileaks, alguna cosa vers les eleccions però no gaire i cap vers la "vaga" de controladors.
En fi, es veu que la pallissa a la gent l'haig de donar jo.
Menys mal que no em llegeix casi ningú.
Doncs som-hi.
Lo dels arxius "secrets" que han vist la llum per part de Wikileaks haig de dir que em tenia molt fred. He llegit moltes opinions, a favor i en contra i, la veritat, no era un tema que m'interesses massa. Hi ha molta xafarderia i les opinions que em mereixen molts polítics i les decisions que han pres no canvien gens doncs no ens diuen res de nou i no enganyen a ningú. I que li vulguin buscar les pessigolles al responsable que hi ha al darrera pel dret i pel revés tampoc és notícia. Peró en canvi, m'ha sorprès molt la decisió que han pres dos des mitjans de pagaments més grans: Visa i Mastercard. Visa Europa ha suspès tots els pagaments a Wikileaks perquè les seves activitats van en contra de les regles de funcionament de l'empresa (¿?) i Mastercard ho fa per les seves activitats "il.legals". Aixo em sembla molt fort. Aquestes dues empreses bloquegen els diners a un client quan aquestos no son seus, es a dir, només gestionen les aportacions externes que puguin fer particulars. No hi ha crèdit ni un risc per part de l'empresa.
En que es basen per fer aquest bloqueig?
Es legal aixo?
O sigui que si jo vull fer un pagament a través de Visa, per exemple, a Wikileaks no m'ho permeten.
Es veu que son jutge i part en el conflicte.
Doncs trenco una llança a favor del Sr. Julian Assange i potser que a partir d'ara ens hi fixem més en lo que diuen aquestos arxius "secrets" si hi ha tanta pressió i tan d'escàndol.
Demà un altre tema.

No hay comentarios:

Publicar un comentario