lunes, 15 de noviembre de 2010

Sàhara Occidental

Es evident que no tinc tots els elements a la mà per emetre un judici objectiu, però vist des de fora i amb la perspectiva que ens dona el temps, la política dels Governs d'Espanya amb l'antiga colònia del Sàhara Occidental i, de retruc, amb el Marroc fa molta pudor.
I quan el Sr. Zapatero sens despenja dient que posa per davant els interessos d'Espanya (i del Marroc molt més) vers els pobres sahrauís, ja podem dir que a aquestos pobres els hi han donat ben bé pels "dallonses".
Quina vergonya.
Per desgràcia jo vaig fer el meu servei militar corrent per aquell desert. I puc dir que aquelles terres eren una colònia militaritzada i que sempre em vaig preguntar que collons hi fèiem en aquell lloc en que no hi havia altre cosa que persones nòmades dedicades a les cabres i als camells. Les respostes que em donaven aquells brètols era que hi havia una gran riquesa en les mines de fosfats i en la pesca en la badia de Rio de Oro.
Però la veritat era que allí nosaltres no hi teníem que fer res de res. Només era per donar carnassa als militars.
De fet era un territori que Espanya administrava i que no tenia la sobirania, i que el Marroc, amb els vistiplau dels Estats Units va invadir en el moment en que es va constituir la República Arabí Sahrauí Democràtica el 1976. Des de llavors s'ha dedicat a maltractar els pobres sahrauís des de el genocidi (varen bombardejar la població civil amb napalm) fins a negar-los tots el drets a casa seva. Estan com els palestins a Israel o pitjor.
I el collons de Zapatero protegint el Marroc per cobrir els "nostres" interessos.
Es de sobres conegut que al Marroc no hi ha cap tipus de democràcia i que tot depèn del humor que tingui quan es lleva el Mohammed VI que va prometre molt al morir el seu pare però fa la mateixa política que ell. Això fa molt difícil establir unes bases de diàleg normal, però si cada vegada que hi ha un conflicte ens baixem els pantalons no ens en sortirem mai.
Se suposa que a part dels "nostres" interessos el Marroc també en deu tenir algun amb nosaltres. O ells només ens fan que favors?

No hay comentarios:

Publicar un comentario