lunes, 22 de noviembre de 2010

Eleccions

Ahir per la nit, a TV3, varen fer un debat entre els candidats a la presidència de la Generalitat. Els convidats eren els ja coneguts: Artur Mas (CiU), José Montilla (PSC), Joan Puigcercós (ERC), Alicia Sánchez-Camacho (PPC), Joan Herrera (ICV-EUiA) i Albert Rivera (Ciutadans).
Al meu entendre va ser molt interessant ja que em va donar una imatge real de com es mouen aquestos polítics entre ells i quan intentant dir allò que han d'explicar.
Les conseqüències que jo en vaig treure varen ser les següents:
El Sr Albert Rivera és un maleducat i junt amb la Sra. Sánchez-Camacho varen fer servir el castellà en un moment de les seves intervencions, cosa que vaig trobar molt fora de lloc. En això i en moltes altres coses es varen desacreditar ells solets.
Va quedar també molt evident que el Sr. Montilla no és un orador. No es sap explicar bé i passa molts de nervis en aquestes situacions. No es va defensar com cal i no va sabé exposar lo que havia fet i lo que pensava fer.
No em va desagradar el Sr. Mas en els seus plantejaments ja que va ser coherent amb la seva política. Es va defendre bé i se'l veu còmode en aquestos debats.
I després em va agradar bastant el Sr. Puigcercós, molt coherent i directe i, sobretot, el Sr. Herrera que va ser qui va sabé explicar millor la seva política.
De fet, parlant de la sortida de la crisi qui mes qui menys va oferir moltes solucions però ningú es va mullar explícitament de dir com s'ho faria per obtenir més ingressos per porta-les a bon lloc.
Sense compartir les seves ideologies (o si) els realment polítics varen ser els Srs. Mas, Puigcercós i Herrera. Els altres no. Al Sr. Montilla li reconec la seva feina, que crec que l'ha feta bé, però és només un gestor que fa lo que te que fer donant per fet que això li serà reconegut implícitament, cosa que en política no existeix. Aquest debat l'hauria fet millor la Sra.Tura que no ell.
Doncs ara ja no tinc tan clar el meu vot.
Serà d'esquerres, com sempre, però tinc alguns dubtes.
M'interessa molt conèixer d'on volen treure els calerons per fer les seves polítiques. No em va quedar del tot clar.

No hay comentarios:

Publicar un comentario