domingo, 10 de octubre de 2010

"E suc formiguell" (jo parlo formiguell)

Hi han polítics que parlen només perquè tenen boca.
El president del PP balear, José Ramón Bauzá (no Josep), te la intenció de eliminar la llei de normalització lingüística que te el català com a llengua vehicular. "Potenciaré (si governa) el mallorquí, el menorquí, l'eivissenc i el formenterí "( jo en diria formenter, però vaja). I continua dient: "Aquí diem tassó i no got, i capell i no barret".
Quines coses. A Eivissa si a un bar demanes un got de vi no et porten una baldraca i les paraules capell i barret fan referencia a diferents tipus d'objectes per cobrir el cap.
Jo diria que tots aquestos comentaris fan evident una total i absoluta falta de cultura. No he sentit dir mai que hi hagi problemes de castellà si els andalusos donen diferents noms a les coses que no els de Lleó o Zamora, per exemple. O parlen de manera diferent. El castellà continua sent la seva llengua vehicular.
Aquest paios del PP es copien els uns altres. Si el català pot ser un problema a València també ho pot ser a les Balears. No hem de ser menys.
Doncs bé, jo m'hi apunto. Li faig coneixement al Sr. José Ramón Bauzá que a més a més de les illes que em menciona en hi han altres com Cabrera i Dragonera en las que fa falta conèixer com parla la gent que per allí hi corra. I si ens en anem per la vora d'Eivissa hauríem de visitar les illes de Tagomago, sa Coniera, es Vedrà i es Vedranell per aprofundir en varietats lingüístiques, i si no hi ha gent...doncs se li posa.
I, si fa falta, jo em faig propietari d'una de ses illes Formigues i començo a anomenar les coses com a mi em vingui en gana. I sempre res paregut al català. Serà es "formiguell".
Només una pregunta: "Que hi ha algun tipus de subvenció, Sr. Bauzá"?

No hay comentarios:

Publicar un comentario